Расход в городе: 5.5 л/100км, по трассе: 5.0 л/100км, средний: 5.5 л/100км
Надежность
Комфорт
Ходовая
Внешний вид
Общая оценка
Відгук власника Peugeot 301 1.6 hdi 92hp. або Citroеn C-Elysee (в дужках описую деякі додатки та мої особисті спостереження).
Даним авто володію більше двох років і за цей час проїхав близько 40000 км. Автомобіль вибирав у ціновому діапазоні 7000-8000$ (2021 рік), вимоги до авто були такі: кузов: седан, хетч, універсал, до 10 років, пробіг до 140000 км, дизель, механіка, без значних ДТП.
Виходячи з даних критеріїв, міг вибирати між: Пежо 301, Сітроен Ц-елізе, Рено Логан, Форд Фієста, Хюндай Акцент, Шкода Рапід. Інші варіанти були: або більше 10 років або більший пробіг або «биті». Навіть той же Сітроен С4 чи Рено Флюенс чи Шкода Фабія і т.д. в такому ж стані були б дорожчими, близько 10к$.
Знайшов хороший варіант Пежо 301 1.6 hdi 92hp, 8 років, 64000 км, 8к$ і придбав його.
Дизайн. Авто виглядає дорожче ніж є насправді (особливо колір: чорний, сірий, «моркий асфальт», моя суб'єктивна думка), по зовнішньому вигляді все вказує на С клас (все крім задніх барабанів). Після покупки авто затонував і поставив на легкосплавні диски (німецькі oxxo) вид авто, те, що треба, більше нічого і не скажеш.
Салон великий, вигляє досить добре, весь пластик, включаючи торпеду, твердий, в салоні 4 динаміки, два в торпеді (розміщення гірше ніж в дверних картах) і два в задній полиці (розміщення теж гірше ніж в дверних картах), звичайна магнітола один дін, звук в салоні по десятибальній шкалі 2/10, особисто для мене це не є проблемою, 300$ і у вас в авто шикарний звук (що я і зробив).
Салон 301-го потрібно розглядати з двох точок зору: з точки зору пасажирів і з точки зору водія. З точки зору пасажира все ок, що позаду, що попереду. З точки зору водія, ситуація зовсім інакша, адже для водія важливим фактором є ергономіка, про неї трохи більше!
Ергономіка водія складається з чотирьох складових: сидіння, важіль кп, кермо, педалі. І тут в 301-го прорахунок відразу в трьох складових. Далі детальніше.
Важіль КП. Перемикає чітко, все зручно!
Сидіння. За десятибальною шкалою їм можна поставити 2/10! Один бал за підігрів (взимку гріє), і бал за регулювання по висоті. Сидіння просто жахливі, спина провалюється, п'ята точка провалюється, підголівник давить, сам поролон дуже м'який, тонкий, дешевий. Загалом сидіння «дно». (Дана проблема вирішується в кінці статті описую як).
Кермо. Саме кермо зручне, його суттєвим недоліком є відсутність регулювання по вильоту, мій зріст 179, і мені не вистачає вильоту керма. (Дана проблема теж вирішується в кінці статті описую як).
Педалі. По педалі зчеплення все зручно, дискомфорту нуль, педаль м'яка, інформативна, авто рушає легко, без додавання газу, свою функцію педаль зчеплення виконує на всі 100%. Чого не можна сказати про педаль гальма і акселератору. Вони розташовані близько до водія, педаль гальма дуже «задерта» вгору, встановлена на рівні з педаллю зчеплення, це надто високо. Щоб гальмувати ногу потрібно повністю відривати від підлоги і переставляти з педалі газу на гальмо, а потім назад; щоб було зручно п'ята має завжди бути на підлозі і водієві потрібно тільки перекидати ногу між гальмом і газом не відриваючи п'яту від підлоги.
Педаль газу теж встановлена високувато, і відсунутись від педалей далеко не вийде, так як, буде далеко до руля і, найголовніше, буде незручно витискати зчеплення (в авто з механічною коробкою регулювати сидіння потрібно робити саме по педалі зчеплення). Звідси виходить, що якщо сісти зручно по керму, то права нога зігнута в коліні більше ніж потрібно, і через те, що педаль газу трохи високо нога не лягає на подушку сидіння, тим самим, не знаходиться в розслабленому стані і уже при поїздках в 20 хв і більше починає боліти в коліні. (Дана проблема теж вирішується в кінці статті описую як).
Тепер по інших органах керування. Включателі двірників, поворотників, круїз-контроль дуже зручні, працюють відмінно! Склопідіймачі знаходяться на центральній консолі біля важеля КП, особисто для мене проблемою це не є, хоча розміщення на дверній карті було б краще. Керування пічкою і кондиціонером електронне, працює відмінно. Одне зауваження до центрального повітре-дефлектора, він не закривається для водія і пасажира окремо, або відкритий для обох або закритий для обох. Бардачок великий, зручний. Підлокітника в базі немає. Спідометр і тахометр аналогові зі своїми функціями справляються. Бортовий комп'ютер знаходиться між спідометром і тахометром, режими включаються по черзі: температура за бортом, розхід палива, миттєвий розхід (на мою думку безглузда функція), запас ходу, пробіг окремий (можна виміряти якусь відстань).
Шкала паливного бака, має 8 електронних поділок (сам бак по паспорту 50л; досить цікавим є те, що поділки зникають нерівномірно, наприклад: після заправки повного баку, перша поділка зникає, орієнтовно після зменшення в баку на 5 л дизеля, і навпаки, коли лишається остання поділка, в баку залишається орієнтовно 10 л, далі світиться лампочка баку, залишається, орієнтовно 5 л, а коли ця лампочка, починає мигати - залишається орієнтовно 2 л (мені найбільше вдавалось заправити 46 л, при цьому всі поділки зникли, лампочка баку мигала, пробіг від попередньої заправки складав 895 км)).
Шторки від сонця гарно виконують свою функцію у пасажирської є дзеркало. В пасажира відсутня ручка для тримання, та, що зверху над дверкою. Ремені безпеки, регулювання не мають, проте є дуже зручними навіть без регулювання по висоті. Дзеркала класні, мають підігрів та електрорегулювання в них все видно, дзеркало заднього виду теж гарно виконує свою функцію. Лобове скло гарне, з оглядовістю проблем немає, все видно, стійки нормальної ширини. В дверних картах є великі кишені, коли виходиш з авто інколи їх ногою чіпляєш і вони забруднюються.
Багажник. Багажник великий, єдиний його мінус це упори які тримають кришку багажника, вони закриваються в сам багажник і коли закладаєш його повністю впираються в речі і кришка не закривається. Є запасне повнорозмірне колесо під фальш підлогою, є домкрат, є підсвітка в багажнику.
Двірники. Лобове скло має внизу зону підігріву двірників, навіть в сильний мороз скло під двірниками розмерзається за лічені хвилини, двірники відтають. Вважаю реально потрібна функція взимку. Оприскувачі скла працюють гарно, що на повільній, що високій швидкості. В роботі двірники мають три положення: повільне, швидке, дуже швидке і звичайно одноразове натискання (мають також сервісний режим). Також двірники в процесі роботи роблять «сльозу» (це коли пасажирський двірник не доходить до траєкторії водійського і через те вода тече краплею вниз по серед лобового) на трасі це не грає ролі, а в місті дуже дратує. Дана проблема теж вирішується, в інеті можна легко знайти рішення (що я і зробив).
Кузов оцинкований, на відміну від сидінь чи рульової колонки, на оцинковці не економили. Сколи є, нічого не ржавіє, все ок, тут все так, як і має бути. (Зворотня сторона цієї медалі, дорогі кузовні елементи, якщо вони оригінал, і дороге їх відновлення, як кажуть в медалі завжди дві сторони).
Шумоізоляція. В кожного свої судження про шумку, її можна зрозуміти тільки в порівнянні. І тут ситуація двозначна. З однієї сторони, якщо ви пересядите в 301 Пежо, наприклад, після лади 99-ки, то шумка вам сподобається, а якщо з Гольфа - то не сподобається, а якщо з D чи Е класу то на високій швидкості вам і зовсім може здаватися, що вікна не до кінця закриті. Загалом можу сказати, що шумка при швидкості 100 км/год адекватна (за умови гарного дорожнього покриття та якісної гуми) 120-130 км/год норм, якщо ви в салоні один і вам немає з ким розмовляти, при 150-160 км/год досить шумно, думаю навіть по класному автобану (яких в Україні ще немає) при такій швидкості ви не зможете їхати довго, так як в салоні буде шумно і вам буде просто некомфортно. (я зашумив двері, задню полицю, кришку багажника, витратив 50$ на матеріали, шумив сам; двері трохи знизили шум на швидкості, задня полиця і кришка багажника помітно покращили звук від динаміків і сабвуфера, якщо музику не покращувати то задню полицю і кришку багажника можна не шумити, а от двері точно не завадить зашумити).
Підвіска. Перше, що треба розуміти авто не розраховане на великі навантаження (саме підвіска, не двигун), оптимальними будуть навантаження до 300 кг в салон і 50 кг в багажник, загалом 350 кг в авто, 200-250 кг буде ідеально. Тепер по окремих вузлах підвіски. Стійки довго не ходять. Пружини норм. Іноді балка може стукнути, коли задні колеса різко «падають» донизу, і ще авто дуже складно «переносить» сошу (твердий пластик салону дає взнаки). Керованість авто має точний парітет з шумоізоляцією, все в порівнянні. Авто просто керується, «гостроти» в керуванні немає.
Гальма. Позаду барабани в барабанах ступечні підшипники, якщо загудуть змінюєте або з барабаном або перепресовка. Ручне гальмо на тросу, колодки підводяться самі. Враховуючи, що суха маса авто 1090 кг навіть на швидкостях 120-150 км/год гальма адекватні. Якщо ж завантажити автомобіль, як, то кажуть «під зав'язку» то після 100 км/год гальм не вистачає (даються взнаки задні барабани і ширина гуми 185/65 r15). Підсилювач керма електричний, працює гарно. Сильний боковий вітер авто переносить не дуже впевнено.
Світло просте, галогенове, якщо часто потрібно використовувати авто в темну частину доби, то світло потрібно покращити. Є протитуманні фари.
Двигун. Якщо говорити коротко про двигун - для свого класу він дійсно заслуговує на похвалу. 1.6 hdi 92 hp 230 Hm при 1750 об/хв., автомобілі до 2016 року, були з заводу без сажового фільтра, наголошую з заводу, думаю це гарний плюс. Турбіна без змінної геометрії, 8 клапанів, грм - ремень, авто з даним двигуном відчувається досить динамічним, підхват реально відчувається уже після 1800 об/хв. Двигун працює в парі з 5-ю механікою, (маховик одномасовий), 100 км/год - 2000 об/хв, 150 км/год - 3000 об/хв.
На трасі при швидкостях 100-160 км/год двигун відчуває себе відмінно. Обгони 100-140 км/год, взагалі без проблем, навіть при повному завантаженні авто (5 людей, повний багажник), разом з включеним кондиціонером, двигун справляється, дискомфорту від відчуття нестачі тяги немає. Звідси виходить, що при повному завантаженні, підвіска не справляється, гальма не справляються, шумка на високій швидкості не справляється, а двигун - справляється. Ще є такий нюанс по зв'язці двигун-коробка, це швидкість 60 км/год, на 3-й передачі оберти трохи за високі, а на 4-й передачі за низькі. Оливу двигун не споживає (можливо на великих пробігах трохи буде).
Витрата пального, після покупки проїхав 20000 км за цей пробіг заправив 1070 л дизеля (тільки WOG, з каністри жодного разу) вважаю, це найбільш реальний розхід, так, як за цей час були всі режими експлуатації: місто, траса, затори, прогрів взимку, кондиціонер влітку, і т.д. Загалом двигун - ідеальне співвідношення динаміка-розхід.
Підсумки. Авто в своєму класі (порівнювати авто не в своєму класі, вважаю безглуздо) може отримати відмітку 7/10. Мінус 3 бали за: сидіння (незручні), кермо (близько до торпеди), педалі (близько до водія), «сльозу» від двірників. Що стосується даних недоліків.
Сидіння. Сидіння я замінив, встановив від Пежо 308 t7, дуже зручні, класні сидіння, встановлюються з деякими доопрацюваннями, виглядають штатно ніби й були з заводу, ціна питання 100$ за два сидіння з підігрівом в гарному стані.
Кермо. А саме його виліт. Вирішив так: зняв рульову колонку, видалив шпильки на яких вона тримається і поставив на їх місце болти (довжина шпильок 1 см, болти поставив 4 см), на болти між рульову колонку підклав підставки, загалом виліт керма збільшився на 3 см. Вигляд не зіпсувався, виглядає все штатно. Результат того вартий.
Педалі. З педаллю газу все просто, вона електронна, кріпиться на трьох шпильках, потрібно відкрутити педаль і на верхню шпильку накрутити гайку (або шайби підкласти) і прикрутити педаль на місце. Педаль стане глибше. Буде набагато зручніше, особливо в далеких поїздках.
Педаль гальма (рішення знайшов в інеті від власників Тойоти там різниця по висоті між педаллю гальма і газу була 8 см і ногу потрібно було повністю відривати від підлоги, щоб перекидати між педалями), педаль потрібно зняти (якщо боїтесь за результат придбайте наперед педаль гальма, щоб можна було в будь який момент повернути все назад), болгаркою трохи підрізати, ніби малесенький клинок вирізати, і міцно зварити все назад. Педаль гальма стане більш рівною і тим самим її розміщення стає глибшим, (найкращим результатом буде спочатку прикрутити педаль газу, щоб вона стала глибше, а потім по ній виставити педаль гальма, щоб вона, була вище педалі газу на 2.5-3 см), коли недоліки по педалі газу і гальма, виліт керма, сидіння, будуть зроблені, керувати автомобілем стане набагато зручніше, наголошую набагато, так, як права нога буде в розслабленому стані і її не потрібно буде підіймати, щоб переставляти між педалями, п'ята буде завжди в одному місці, а до керма непотрібно буде «тягнутися», та й в комфортних сидіннях, буде набагато зручніше їхати ніж в незручних.
Відео уже після доопрацювань: сидінь, педалей, вильоту керма, є на ютубі посилання прикріплюю тут: https://youtu.be/pDBFl_pIz3s
Підсумки. Враховуючи всі за і проти, дизельну версію автомобіля, в гарному стані, можу рекомендувати до покупки.
Плюсы автомобиля:Ціна.
Двигун.
Дизайн.
Минусы автомобиля:Комфорт водія.
Совет покупателю:Враховуючи всі за і проти, дизельну версію автомобіля, в гарному стані, можу рекомендувати до покупки.
Совсем недавно мы провели подробный тест-драйв бюджетного седана Citroen C-Elysee и, казалось бы, зачем тратить время на изучение его брата-близнеца Peugeot 301? Но, как и сам класс Б-седанов, обе эти машины сегодня мега-популярны в Украине и вопрос “Кого же из французов выбрать?!” стоит ребром. Во-вторых разница в цене на их комплектации также не дает спокойно спать отечественным автолюбителям. Поэтому команда InfoCar.ua с радостью приняла приглашение на журналистский тест-драйв Пежо 301 в Карпатах, чтобы ответить эти вопросы и окончательно расставить все точки над “i”. К тому же из 3-х устанавливаемых на оба автомобиля мотора ранее мы детально познакомились лишь с двумя (1.6d и 1.2). А в этот раз получили неплохой повод замкнуть круг знакомством с бензиновым 1.6 на автомате, а также разведать боем настройки подвески на асфальтированном бездорожье «Львов-Мукачево».